top of page

Vilkår for tjenester

Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Disse vilkårene gjelder kjøp av tjenester levert av Den ukrainske foreningen i Bodø.


Avtalen

Avtalen består av disse vilkårene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.


Partene

Selger er Den ukrainske foreningen i Bodø, Postboks 5524, 8085 Bodø, ukrainereibodo@gmail.com, NO929000153, også omtalt som foreningen.

Kjøper er forbrukeren som foretar bestilling av tjenester, også omtalt som du eller medlem.


Tjenester:

Medlemskap

Foreningen er medlemsorganisasjon som krever registrering av medlemskap og betaling av medlemskontingent.

Medlemskapet og tilhørende fordeler er personlig og til privat bruk. Fordelene og tilbud for medlemmer kan benyttes av barn hvis dets foresatte er medlemmer i foreningen.

Ved innmelding og betaling av kontingent er medlemskapet gyldig fra betalingsdato og gjelder for ett kalenderår.

Medlemskapet er løpende og kan fornyes hvert kalenderår. Når kontingent betales løper medlemskapet videre med tilhørende fordeler.

Før kontingent er betalt kan du ikke delta i foreningens møter, kan ikke velges til foreningens styre og har ikke stemmerett under foreningens møter.

Arrangementer

Foreningen organiserer arrangementer og kurs som kan kreve bestilling av plass via påmelding og/eller billettkjøp for deltakelse.

Bestilling skal gjøres for alle deltakere.


Priser

Den oppgitte prisen tjenester er den totale prisen du skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal du ikke bære. Alle priser vises inklusive alle avgifter og er i norske kroner.

Rabattkoder

Rabattkoder er tidsbegrensede tilbud som gir prisavslag for foreningens medlemmer. Det er ikke mulig å kreve rabatt for tjenester som var allerede levert - dvs. du kan ikke kreve delvis tilbakebetaling av tjenestepris for arrangement eller kurs som var allerede avholdt.


Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.


Betalingen

Du kan betale for tjenester på foreningens nettside med Vipps eller kontant. Betaling med Vipps utføres i samarbeid med Vipps AS («Vipps»), Dronning Eufemias gate 11, 0150 Oslo. 

Betalingen blir behandlet av Vipps som er en sikker elektronisk betalingspartner. Betalingssiden er sikret med SSL og alle detaljer er kryptert. Vi deler kun mobilnummer med Vipps. Se Vipps personvernerklæring.


Hvis du er ikke bruker av Vipps, kan du betale med kontant. I slike tilfeller må detaljene for betaling fastsettes ved hjelp av elektronisk kommunikasjon dvs. på epost.


Betaling bør skje

  • innen 14 dager etter bestilling av medlemskapet

  • senest 1 time før start av arrangementer

Etter at foreningen får og kontrollerer betaling, får du bekreftelse fra foreningen via e-post.


Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.


Levering

Levering av medlemskapet er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har fått bekreftelse fra foreningen om mottatt medlemskontingent.


Dato og sted for arrangement annonsert på foreningens nettside fremkommer også i bekreftelses e-post. Disse fastsetter frist og lokasjon for levering av denne typen av tjenester.


Angrerett

Alle henvendelser som gjelder angrerett eller ombooking bør skjær skriftlig ved å sende en e-post til foreningen.


Medlemskap

Du kan når som helst si opp eller endre medlemskap ved å sende foreningen en e-post som beskriver henvendelse.

Innbetalt kontingent regnes som forfalt og refunderes ikke.

Arrangementer

Det er ikke agrerett på kjøp av billetter til arrangement - jf. Forbrukerrådet, men du kan ombooke arrangement - dvs, justere opplysningene gitt under bestilling.

Du har rett til å få tilbakebetaling for billetter hvis biletter er ikke levert som avtalt.

Det kan foreligge refusjon ved avlysning av arrangement etter foreningens bestemmelser, men ikke senere enn 60 dager etter arrangementsdato.


Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.


Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Les mer om foreningens peresonvern.


Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. p. Angerett og reklamasjon. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet i løpet av nærmeste styremøte i foreningen.

Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Sist oppdatert

søndag 26. januar 2025

Den ukrainske foreningen i Bodø


Postboks 5524

8085 Bodø

NO929 000 153

  • alt.text.label.Facebook
  • alt.text.label.LinkedIn
Få oppdateringer fra oss gjennom nyhetsbrev

Nyhetsbrev sendes med fornuftig hyppighet:
vi setter pris på ryddig innboks

Takk!

©2022 av DUF Bodø

bottom of page